Blog
Digitale strategie voor adviseurs
In 2017 kwamen wij met ons adviesbureau IPA op een kruispunt, de administratieve inspanningen rondom projecten namen toe. Qua uren declareren aantrekkelijk, qua unieke klantwaarde en werkgeluk minder aantrekkelijk. Wij gingen ons bezinnen, gaan wij uitbreiden of automatiseren? Wij kozen voor het laatste met vergaande gevolgen….
Automatiseren en digitale strategie
De nieuwe ontwikkelingen rondom slimme automatisering en digitalisering oplossingen gaan super snel. Hoe haak je op deze ontwikkelingen aan om meer klantwaarde en rendement te creëren? Welke plek gaat automatisering binnen je bedrijfsvoering in de komende jaren krijgen? Hoe ontzorg ik hiermee klantrelaties en gaan wij slim en plezierig samenwerken?
Deze vragen hebben wij onszelf gesteld. Belangrijke uitgangspunten bij ons hierin:
● Het moet ons adviesproces vereenvoudigen en versimpelen.
● Onze klant krijgt meer overzicht en samenhang.
● En wij gaan minder administratief werk doen.
● Universeel inzetbaar en niet norm specifiek.
Kiezen voor allesomvattende of norm specifieke systemen?
Met deze uitgangspunten gingen wij op onderzoek uit, en gingen bestaande systemen testen. Twee typen systemen kwamen wij hierin tegen:
● Allesomvattende systemen die alles hebben geautomatiseerd wat mogelijk is. Overaanbod van functionaliteiten en overlap met andere bedrijfsapplicaties. De structuur wordt eerder complexer dan eenvoudiger. Organisatie moet zich meer aan systeem aanpassen dan het systeem zich aanpast aan organisatie.
● Norm specifieke systemen met kant klare templates die gebruikers dwingen specifieke implementatie richtingen te kiezen. Deze systemen zijn beperkt flexibel voor integrale bedrijfsvraagstukken en bevorderen norm hokjes systeem denken. Organisatie past zich aan op de norm in plaats van het als integraal verbetertraject te benaderen.
Beide type systemen voldeden niet aan onze gestelde eisen. Geen van de beschikbare systemen was opgezet om opgezet om beheersingsvraagstukken integraal en universeel te benaderen.
Wachten op ideale oplossing of zelf handschoen oppakken?
Moeten wij dan toch niet gaan digitaliseren en wachten tot de oplossing komt die voldoet aan onze eisen? Of gaan wij zelf een oplossing ontwikkelen? Wij hebben gekozen voor het laatste. Maar hoe dan? Waar beginnen we?...We nemen jullie de komende tijd verder mee in de reis die wij hebben gemaakt. Volg onze bedrijfspagina ControlBee om hiervan op de hoogte te blijven!
In 2017 is het idee voor ons eigen softwareproduct Controlbee ontstaan. We nemen je mee in onze reis en waarom wij vanuit onze eigen adviespraktijk IPA Bedrijfsmanagement deze sprong in het diepe hebben gemaakt.
De laatste blog posts
Klant: Brandtechniek Nederland
In deze blogpost vertelt KAM-coördinator Silke Leenstra over de ervaringen van Brandtechniek Nederland met ControlBee Over Brandtechniek Nederland Brandtechniek Nederland is marktleider als het gaat over het installeren, in bedrijf stellen en onderhouden van watermisinstallaties. Verder behoort het leveren en onderhouden van brandmeld- en ontruimingsalarminstallaties al meerdere jaren tot onze dagelijkse werkzaamheden. Evenals onze bouwkundige […]
Lees verderBeheer zelf je abbonementen
ControlBee groeit snel, daar hoort ook een groeiende hoeveelheid licenties bij. Met de nieuwe functionaliteit voor Licentiebeheer zijn onze klanten zelf in staat om hun abonnement en betaalmethoden te beheren. Hoe werkt het? Omgevingsbeheerders hebben via het Omgevingsbeheer menu de mogelijkheid om hun licentie en facturatiegegevens te beheren. Op de Licentie pagina kan gekozen worden […]
Lees verderPartner: Olthof Support
Bij Olthof Support richten wij ons op het bieden van hoogwaardige ondersteuning en advies aan verschillende (overheids-)organisaties. Een cruciaal onderdeel van ons werk is het efficiënt beheren van data en processen in een Information Security Management System (ISMS), en dat is waar ControlBee voor ons een onmisbare partner is geworden. “ControlBee heeft ons in staat […]
Lees verder